Tradicionalment s’ensenya la gramàtica anglesa com si fos una assignatura lectiva, com la física o història: ensenyant dades i conceptes per memoritzar i aplicar als exercissis escrits. Així, en la majoria d’acadèmies després d’aprendre la gramàtica, la lectura i l’escriptura, es treballa finalment el parlar. Nosaltres ho fem tot alhora
A diferència dels mètodes centrats en la gramàtica, els nostres funcionen al revés. Els ingredients del mètode d’EasyTalk combinen les principals habilitats lingüístiques:
A. Dominar la gramàtica. És la base de la construcció de l’idioma.
B. Dominar la pronunciació. És la clau per a una comunicació adequada. Funciona de les dues maneres: Entendre les persones i ser entès per la gent.
C. Saber parlar. Expressar-se és l’única manera de mantenir un diàleg, de poder parlar de temes diversos i expressar-se.
D. Escoltar continguts en anglès en temps morts. Escoltar altres persones de manera repetida ens ajuda a aprendre l’idioma d’una manera passiva. Els estudiants poden escoltar diàlegs en el cotxe, tren, autobús o caminant. El cervell aconsegueix i absorbeix vocabulari, pronunciació, gramàtica i expressions col·loquials sense prestar molta atenció. 10 minuts al dia són suficients.
No ensenyem llistes de vocabulari, treballem llistes d’expressions. L’anglès es un idioma antic i funciona per blocs expressius, molt diferents de la gramàtica llatina com la catalana o espanyola. Tradicionalment els estudiants estudien el vocabulari i després intenten traduir-ho a l’anglès amb la consegüent frustració, ja que no funciona igual.
– Escoltar: és un procés d’aprenentatge natural, com fan els nens petits, quan escolten repetidament els pares i després parlen enrere, i finalment aprenen a llegir i escriure.
– Parlar: situem els estudiants en el context de situacions reals, fent converses de parella o jocs de rol de situacions professionals quotidianes. Així, no cal memoritzar la gramàtica, però l’alumne aprèn seguint la intuïció i la imitació, que faciliten un aprenentatge accelerat
Planificació de la propera classe juntament amb els alumnes, per tal d’assegurar-nos que la classe respon a les necessitats més immediates – Tests i exàmens periòdics per tal de verificar el progrés de cada alumne – Entrevista personal amb el director d’estudis, per tal d’assegurar que l’alumne està progressant adequadament i ajudar-lo a resoldre els seus dubtes, dificultats i bloquejos.
Fem una varietat d’exercicis perquè les classes siguin dinàmiques i interessants. Per exemple:
– Pronunciació: repetim les frases del diàleg per imitar la pronunciació nativa
– Memorització, per tal d’integrar el material que estudiem
– Gramàtica escrita, per tal practicar i aprendre dels errors
– “Listening”, per acostumar-nos a interpretar correctament l’interlocutor
– “Writting” (dictats), per tal de verificar la correcció ortogràfica
– Jocs de conversa, per tal de parlar i saber improvisar en anglès
Cada mes treballem un tema per presentar al públic. Mitjançant la realització de treballs individuals, i la seva posterior presentació en públic, sobre temes d’interès personal, fomentem la capacitat expressiva, el descobriment constant de les aptituds comunicatives pròpies de cada alumne.